Vivera

Vakkenvullers Anonymous

Achtergrond

Het is Vivera’s motto om iedereen meer plantaardig te laten eten. Want of je nou een vleeseter, flexitariër of vegetariër bent, hoe meer mensen meedoen met minder vlees eten hoe minder we met z’n allen uitstoten. Op dit moment liggen de vleesvervangers niet in het vleesschap waardoor je niet aangezet wordt tot om alternatieven te overwegen.  

Inzicht

Om de routine van vleeseters niet te doorbreken maar de switch naar plantaardig eten wel makkelijker te maken, is het nodig dat vleesvervangers zichtbaar zijn in het vleesschap. Vegetarische kip naast de kip. Vegetarisch rund naast het rund.  

Concept

Vakkenvullers zijn degenen die actie kunnen ondernemen. Zij zijn namelijk degenen die alles in het schap leggen. Wat als we deze vakkenvullers een oproep laten doen naar hogere hand? Uiteraard anoniem, want dit is niet de meest brave actie.    

Uitwerking

In een video die we via een persbericht en LinkedIn verspreidden, legden vier vermomde vakkenvullers van Albert Heijn de supermarktketen het vuur aan de schenen. Ze bevroegen hen op de plek die zij vleesvervangers geven en roepen de directie van de AH op om vlees en plantaardige vleesvervangers naast elkaar in het schap te leggen. Juist om hun eigen gestelde doelen te behalen. Deze vrolijke guerrilla-actie bereikte de beoogde categorie managers van de Albert Heijn en zorgde daarnaast voor aardig wat free publicity.  

Een persoonlijk succes waar we best trots op zijn is dat deze campagne geselecteerd is door Adformatie in de lijst van de 23 beste campagnes van 2023. De enige, geheel subjectieve lijst die andere lijsten overbodig maakt aldus Adformatie.   

Achtergrond

Het is Vivera’s motto om iedereen meer plantaardig te laten eten. Want of je nou een vleeseter, flexitariër of vegetariër bent, hoe meer mensen meedoen met minder vlees eten hoe minder we met z’n allen uitstoten. Op dit moment liggen de vleesvervangers niet in het vleesschap waardoor je niet aangezet wordt tot om alternatieven te overwegen.  

Inzicht

Om de routine van vleeseters niet te doorbreken maar de switch naar plantaardig eten wel makkelijker te maken, is het nodig dat vleesvervangers zichtbaar zijn in het vleesschap. Vegetarische kip naast de kip. Vegetarisch rund naast het rund.  

Concept

Vakkenvullers zijn degenen die actie kunnen ondernemen. Zij zijn namelijk degenen die alles in het schap leggen. Wat als we deze vakkenvullers een oproep laten doen naar hogere hand? Uiteraard anoniem, want dit is niet de meest brave actie.    

Uitwerking

In een video die we via een persbericht en LinkedIn verspreidden, legden vier vermomde vakkenvullers van Albert Heijn de supermarktketen het vuur aan de schenen. Ze bevroegen hen op de plek die zij vleesvervangers geven en roepen de directie van de AH op om vlees en plantaardige vleesvervangers naast elkaar in het schap te leggen. Juist om hun eigen gestelde doelen te behalen. Deze vrolijke guerrilla-actie bereikte de beoogde categorie managers van de Albert Heijn en zorgde daarnaast voor aardig wat free publicity.  

Een persoonlijk succes waar we best trots op zijn is dat deze campagne geselecteerd is door Adformatie in de lijst van de 23 beste campagnes van 2023. De enige, geheel subjectieve lijst die andere lijsten overbodig maakt aldus Adformatie.   

Meer cases

  • VodafoneZiggo

    Up we go

  • Triodos Bank

    De Kleur van Geld

  • Inholland pabo

    Maak het verschil

Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.