Triodos Bank

De Kleur van Geld

Achtergrond

Om iets te veranderen, heb je wereldverbeteraars nodig. Mensen met een drive, die eigenwijs zijn, actievoeren, de barricades opgaan, zaken om kunnen denken en zich uit durven te spreken. Triodos Bank houdt van deze mensen en faciliteert graag hun ideeën en initiatieven. Zo bouwen ze met jouw geld aan een mooiere samenleving.  

Inzicht

Met het spaargeld dat mensen aan de Triodos Bank toevertrouwen, verstrekken ze leningen aan inspirerende ondernemers en vernieuwende projecten. Omdat geld pas echt betekenis krijgt als er iets goeds mee wordt gedaan. 

Concept

We laten zien hoe de Triodos Bank en haar klanten op een positieve, activistische manier hun steentje bijdragen aan een betere wereld. We willen lezers bevestigen in hun keuze voor de Triodos bank door ze te laten zien, horen en voelen wat voor positieve dingen er gebeuren met hun geld.

Uitwerking

Binnen het thema: ‘Het kan echt anders’ lichten we onderscheidende voorbeelden van vrolijk activisme onder Triodos klanten uit. Zoals een tuinder die onkruid juist inzet om de biodiversiteit te herstellen. Hoe waaien deze mensen tegen de wind in en wat kunnen we van ze leren? Ook de vorm van de krant is ‘anders’. De cover is niet zomaar een cover. Het kan ook als poster gebruikt worden die je voor je raam hangt en door heel de stad plakt. Zodat iedereen ziet dat het anders kan. Hoe? Dat kunnen voorbijgangers op het online platform lezen via de barcode op de poster 

Met deze laatste editie van de Kleur van Geld hebben we op een eigenzinnige manier de positieve impact van De Triodos bank zichtbaar gemaakt. Ruim 190.000 magazines vielen op de deurmat waarmee we kanten en lezers op de hoogte stelden van het nieuwe online platform.   

merkstrategie Heldergroen
Achtergrond

Om iets te veranderen, heb je wereldverbeteraars nodig. Mensen met een drive, die eigenwijs zijn, actievoeren, de barricades opgaan, zaken om kunnen denken en zich uit durven te spreken. Triodos Bank houdt van deze mensen en faciliteert graag hun ideeën en initiatieven. Zo bouwen ze met jouw geld aan een mooiere samenleving.  

Inzicht

Met het spaargeld dat mensen aan de Triodos Bank toevertrouwen, verstrekken ze leningen aan inspirerende ondernemers en vernieuwende projecten. Omdat geld pas echt betekenis krijgt als er iets goeds mee wordt gedaan. 

merkstrategie Heldergroen
Concept

We laten zien hoe de Triodos Bank en haar klanten op een positieve, activistische manier hun steentje bijdragen aan een betere wereld. We willen lezers bevestigen in hun keuze voor de Triodos bank door ze te laten zien, horen en voelen wat voor positieve dingen er gebeuren met hun geld.

Uitwerking

Binnen het thema: ‘Het kan echt anders’ lichten we onderscheidende voorbeelden van vrolijk activisme onder Triodos klanten uit. Zoals een tuinder die onkruid juist inzet om de biodiversiteit te herstellen. Hoe waaien deze mensen tegen de wind in en wat kunnen we van ze leren? Ook de vorm van de krant is ‘anders’. De cover is niet zomaar een cover. Het kan ook als poster gebruikt worden die je voor je raam hangt en door heel de stad plakt. Zodat iedereen ziet dat het anders kan. Hoe? Dat kunnen voorbijgangers op het online platform lezen via de barcode op de poster 

Met deze laatste editie van de Kleur van Geld hebben we op een eigenzinnige manier de positieve impact van De Triodos bank zichtbaar gemaakt. Ruim 190.000 magazines vielen op de deurmat waarmee we kanten en lezers op de hoogte stelden van het nieuwe online platform.   

Meer cases

  • Sympany

    145 miljoen kilo textiel bij het oud vuil

  • Inholland pabo

    Maak het verschil

  • Phil.

    Lekker Phil. muziek!

Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.