Communiceren over duurzaamheid
is iets dat je zorgvuldig moet afwegen. Een goede Sword & Shield-strategie zorgt voor logische en verantwoorde keuzes. Welke groene initiatieven zet je als merk in de schijnwerpers en welke duurzame projecten doe je gewoon, zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven?
Groene initiatieven
Op het gebied van duurzaamheid is niet elk initiatief even waardevol om over te gaan communiceren.
Met ons Sword & Shield-model bepalen we heel gericht welke activiteiten je als merk juist wel naar buiten moet brengen en welke projecten je gewoon doet, zonder er mee te gaan pronken.
Greenwashing vs. groei
Een goede Sword & Shield-strategie voorkomt dat de buitenwereld je als greenwasher ziet en geeft focus aan communicatie over duurzaamheid. Projecten of proposities die je in de schijnwerpers zet, moeten een bijdrage leveren
aan de groei van omzet of merk. Daarnaast is het van belang om onderscheidend te zijn binnen je branche.
Wat voor het ene merk een Sword-project is,
kan voor het andere merk een Shield-project zijn.
Samen aan de slag
In een of meer Sword & Shield-sessies gaan we samen aan de slag om in kaart te brengen wat jullie zoal doen op het gebied van duurzaamheid, hoe al die initiatieven met elkaar samenhangen en bepalen we gezamenlijk over welke zaken we hardop gaan vertellen.
Ook zullen we een aantal leerzame cases uit binnen- en buitenland bespreken.