Ga naar inhoud
Reclamebureau Heldergroen Logo

020 214 1080

Certified_B_Corporation_Heldergroen

Communiceren over duurzaamheid

is iets dat je zorgvuldig moet afwegen. Een goede Sword & Shield-strategie zorgt voor logische en verantwoorde keuzes. Welke groene initiatieven zet je als merk in de schijnwerpers en welke duurzame projecten doe je gewoon, zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven?

Groene initiatieven

Op het gebied van duurzaamheid is niet elk initiatief even waardevol om over te gaan communiceren.

Met ons Sword & Shield-model bepalen we heel gericht welke activiteiten je als merk juist wel naar buiten moet brengen en welke projecten je gewoon doet, zonder er mee te gaan pronken.

Greenwashing vs. groei

Een goede Sword & Shield-strategie voorkomt dat de buitenwereld je als greenwasher ziet en geeft focus aan communicatie over duurzaamheid. Projecten of proposities die je in de schijnwerpers zet, moeten een bijdrage leveren

aan de groei van omzet of merk. Daarnaast is het van belang om onderscheidend te zijn binnen je branche.
Wat voor het ene merk een Sword-project is,
kan voor het andere merk een Shield-project zijn.

Samen aan de slag

In een of meer Sword & Shield-sessies gaan we samen aan de slag om in kaart te brengen wat jullie zoal doen op het gebied van duurzaamheid, hoe al die initiatieven met elkaar samenhangen en bepalen we gezamenlijk over welke zaken we hardop gaan vertellen.

Ook zullen we een aantal leerzame cases uit binnen- en buitenland bespreken.

Wil je een gratis introductiegesprek met een van onze strategen? Plan nu een afspraak.

Bedankt voor je afspraakverzoek. Het is verzonden.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw bericht. Probeer het later nog eens.

Contact

Sarphatistraat 640-642
1018 AV Amsterdam
+31 20 214 1080

inspiratie@heldergroen.nl press@heldergroen.nl

  • Jobs
  • B Corp
  • Privacy
  • Proclaimer
Page load link

Klaar om geïnspireerd te worden?

Elke maand brengen we een dosis positiviteit rechtstreeks naar je inbox! Ontdek onze Heldergroene projecten en blijf op de hoogte van innovatieve en inspirerende initiatieven.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief:

Bedankt voor je inschrijving.
Er is een fout opgetreden. Controleer de velden en probeer het nog eens.
  • Home
  • Wat doet Heldergroen?
  • Strategie
    • Ideale Wereld Model
    • Merkstrategie
    • Sword & Shield
  • Campagnes
    • Activatiecampagne
    • Merkcampagne
  • Design en Content
  • Interne branding
  • Workshops
  • Cases
  • Team
  • Jobs
Ga naar de bovenkant