Week van de Circulaire Economie
Wat doet de marketeer van de toekomst?

Pakhuis de Zwijger en Heldergroen zijn samen programmamaker op het onderwerp Vernieuwende Communicatie tijdens de Week van de Circulaire Economie.

Hoe maak je als marketeer een circulair merk groot, en een groot merk circulair?

In de Week van de Circulaire Economie (3-7 feb.) ontwikkelen wij samen met Pakhuis de Zwijger een breed en diep programma voor top-marketeers in CIRCL.

De line-up bestaat uit A-merken, bekende disruptors en wetenschappers die samen in gesprek gaan over de skillset van de marketeers van de toekomst. We gaan op zoek naar succesformules van circulaire merken en team Heldergroen neemt de merken van deelnemende marketeers in 5 minuten onder de loep.

Kom naar de Week van de Circulaire Economie op vrijdag 7 februari in CIRCL, Amsterdam.

 

Week van de Circulaire Economie

De marketeer van de toekomst

 

De wereld zoals we die kennen, is flink aan het veranderen. We staan voor grote uitdagingen op het gebied van duurzaamheid, maar gelukkig zijn er ook oplossingen voorhanden. Voor een systeemverandering is iedereen nodig. Juist ook marketeers. Maar wat doet die marketeer in de toekomst? En hoe maak je bijvoorbeeld een circulair merk groot en een groot merk circulair?

Juist de marketeer kan bijdragen aan de toekomst

Sander Veenendaal van Heldergroen ziet marketing als cruciaal voor alle transities. “Als je de toekomst niet voor je ziet, kun je haar ook niet realiseren,” zegt Veenendaal. “Marketeers creëren met hun merken magneten die het toekomstbeeld aantrekken. Geen advertising maar letterlijk magnetising. Iedere dag merken wij in de praktijk dat mensen echt wel willen veranderen maar vaak gewoon niet durven te geloven dat verandering mogelijk is. Taal en beeld geven daarin vertrouwen. Zien is geloven dát het kan. Dat weten, is een grote kans.”

Line-up:

  • Thomas Kolster – Marketing Activist on a mission, founder of Goodvertising Movement
  • Jasper Gabriëlse – Co-founder Seepje
  • Chantal Engelen – Mede-oprichter Kromkommer
  • Sander Veenendaal – Founder Heldergroen
  • Charlotte Mostert – Global Business Marketing Manager Circular Equipment, Philips
  • Annick de Witt – Onderzoeker ‘worldviews and sustainable development | Auteur Duurzaamheid van Binnenuit
  • Anne van Workum – Business Strateeg EY VODW
  • Rob Conradi – Aikido trainer en coach
  • Myrthe Willems & Jannes Boon – strategen Heldergroen

 

Programma: De toekomst van de marketeer

13.30-15.00U PLENAIR PROGRAMMA (ENGLISH)

We beginnen met een keynote van internationaal gerenommeerd spreker Thomas Kolster, een Deense marketingactivist, die al 18 jaar bezig is om merken te verduurzamen. Hij is de oprichter van de Goodvertising company en zal uiteenzetten hoe je purpose-washing kunt voorkomen, en als merk echt bij kunt dragen aan een toekomstbestendige planeet. Annick de Wit zorgt voor een verdieping op deze keynote; wat kun je met dit verhaal in je eigen werk? Vervolgens gaan we in gesprek met Jasper van impactmerk Seepje, Charlotte van global brand Philips en Sander van communicatiebureau Heldergroen over hun visie op de marketeer van de toekomst.

15.00U-17.00U BREAKOUTS

In twee rondes breakouts kun je kiezen uit een uitgebreide workshop van Thomas Kolster over leadership en merktransformatie, een crashcourse circulariteit communiceren, insightstories van impactmerken Seepje en Kromkommer, een workshop Aikido om je te wapenen tegen collega’s met weerstand of de workshop ‘maak werk van je ideale merk’.

Maak werk van je ideale merk
Hoe word je een merk met een ideaal of hoe maak je van je ideaal een merk? In deze interactieve workshop lichten twee strategen van Heldergroen toe hoe zij dagelijks te maken hebben met organisaties die met deze vragen bezig zijn en geven jou tips en tricks om zelf je ideale merk vorm te geven.

16.00U-18.00U BRAINS&BEERS

Kom voor een lekker drankje en een goed één-op-één gesprek naar de Brains&Beers en ontmoet de experts van de middag live.

DOORLOPEND

Daarnaast neemt team Heldergroen de merken van deelnemende marketeers in 5 minuten onder de loep: een ludieke quick-scan van de circulaire waarzegger.

[gravityform id="9" title="false" description="false"]
<div class='gf_browser_unknown gform_wrapper' id='gform_wrapper_9' ><form method='post' enctype='multipart/form-data' id='gform_9' action='/stories/week-circulaire-economie/'> <div class='gform_body'><ul id='gform_fields_9' class='gform_fields top_label form_sublabel_below description_below'><li id='field_9_2' class='gfield gfield_contains_required field_sublabel_below field_description_below gfield_visibility_visible' ><label class='gfield_label' for='input_9_2' >Naam<span class='gfield_required'>*</span></label><div class='ginput_container ginput_container_text'><input name='input_2' id='input_9_2' type='text' value='' class='medium' aria-required="true" aria-invalid="false" /></div></li><li id='field_9_3' class='gfield field_sublabel_below field_description_below gfield_visibility_visible' ><label class='gfield_label' for='input_9_3' >Bedrijfsnaam</label><div class='ginput_container ginput_container_text'><input name='input_3' id='input_9_3' type='text' value='' class='medium' aria-invalid="false" /></div></li><li id='field_9_4' class='gfield gfield_contains_required field_sublabel_below field_description_below gfield_visibility_visible' ><label class='gfield_label' for='input_9_4' >E-mailadres<span class='gfield_required'>*</span></label><div class='ginput_container ginput_container_email'> <input name='input_4' id='input_9_4' type='email' value='' class='medium' aria-required="true" aria-invalid="false" /> </div></li><li id='field_9_6' class='gfield field_sublabel_below field_description_below gfield_visibility_visible' ><label class='gfield_label' for='input_9_6' >Telefoonnummer</label><div class='ginput_container ginput_container_text'><input name='input_6' id='input_9_6' type='text' value='' class='medium' aria-invalid="false" /></div></li><li id='field_9_8' class='gfield no-label-transform field_sublabel_below field_description_above hidden_label gfield_visibility_visible' ><label class='gfield_label' >Inschrijven nieuwsbrief?</label><div class='ginput_container ginput_container_checkbox'><ul class='gfield_checkbox' id='input_9_8'><li class='gchoice_9_8_1'> <input name='input_8.1' type='checkbox' value='&lt;span style=&quot;text-transform:none&quot;&gt;Schrijf mij in voor de nieuwsbrief&lt;/span&gt;' id='choice_9_8_1' /> <label for='choice_9_8_1' id='label_9_8_1'><span style="text-transform:none;">Schrijf mij in voor de nieuwsbrief</span></label> </li></ul></div></li> </ul></div> <div class='gform_footer top_label'> <input type='submit' id='gform_submit_button_9' class='gform_button button' value='Versturen' onclick='if(window["gf_submitting_9"]){return false;} if( !jQuery("#gform_9")[0].checkValidity || jQuery("#gform_9")[0].checkValidity()){window["gf_submitting_9"]=true;} ' onkeypress='if( event.keyCode == 13 ){ if(window["gf_submitting_9"]){return false;} if( !jQuery("#gform_9")[0].checkValidity || jQuery("#gform_9")[0].checkValidity()){window["gf_submitting_9"]=true;} jQuery("#gform_9").trigger("submit",[true]); }' /> <input type='hidden' class='gform_hidden' name='is_submit_9' value='1' /> <input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_submit' value='9' /> <input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_unique_id' value='' /> <input type='hidden' class='gform_hidden' name='state_9' value='WyJbXSIsIjc4YjhlZjdhNmE4ZDQzYmI5ZjE1MzM2ZjZkZDc3NWQyIl0=' /> <input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_target_page_number_9' id='gform_target_page_number_9' value='0' /> <input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_source_page_number_9' id='gform_source_page_number_9' value='1' /> <input type='hidden' name='gform_field_values' value='' /> </div> </form> </div><script type='text/javascript'> jQuery(document).bind('gform_post_render', function(event, formId, currentPage){if(formId == 9) {} } );jQuery(document).bind('gform_post_conditional_logic', function(event, formId, fields, isInit){} );</script><script type='text/javascript'> jQuery(document).ready(function(){jQuery(document).trigger('gform_post_render', [9, 1]) } ); </script>