
Iedereen betrokken
Het is BPBI’s missie om hun leden blijvend in staat te stellen passende zorg- en dienstverlening te bieden. In alle lagen van de organisatie staan betrouwbaarheid, deskundigheid en daadkracht centraal. Ze zijn trots op hun maatschappelijke betrokkenheid. Vanuit deze positionering en de belofte ‘iedereen betrokken’ hebben wij een bijpassend merkmanifest ontwikkeld en een doorvertaling naar een nieuwe visuele identiteit.
Waardig meedoen in het Nederland van nu
De kern van het nieuwe verhaal is dat BPBI en haar leden ervoor zorgen dat mensen waardig mee kunnen blijven doen in het Nederland van nu. Met ondersteuning waar het moet en zelf doen waar het kan. De professionals van BPBI treden op als schakel in de kwaliteit van iemands leven. Dit hebben we als uitgangspunt gebruikt voor het logo en de visuele identiteit, van kleurgebruik tot fotografie. We gebruikten donkerblauw als hoofdkleur voor een professionele en betrouwbare uitstraling. Door dit te combineren met bijbehorende accentkleuren gaven we het geheel een menselijke en frisse uitstraling. In fotografie hebben we gekozen voor een heldere en Hollands ogende uitstraling. Situaties voelen als een ‘stukje’ uit het leven maar wel altijd vertrouwd en betrouwbaar.


Professionaliteit met een hart
De nieuwe positionering en visuele identiteit zet BPBI duidelijk neer als een maatschappelijk betrokken branchevereniging van bewindvoerders, mentoren, curatoren en inkomensbeheerders. Professionaliteit met een hart voor mensen. Een professionaliteit die ze nu nog beter uit kunnen dragen.