Kromme tomaten en Heldergroen

Kromkommer is een merkbeweging die het wereldvoedselprobleem wil oplossen. Niet alleen natuurlijk, maar samen met haar Krommunity. Én met Heldergroen. Kromkommer daagt Heldergroen uit: met 17 miljoen mensen voedselverspilling tegengaan.
Kromkommer soepverpakking

Met veel plezier verwelkomen we Kromkommer bij Heldergroen. Er is namelijk werk aan de winkel. Het ideaal: een eerlijke behandeling van álle groente en fruit. En een Krommunity van 17 miljoen mensen. Zo wil Kromkommer flink bijdragen aan de oplossing van het wereldvoedselprobleem. Tijd om de communicatiestrategie en identiteit te upgraden. Want met zo’n spectaculaire missie moet je slim schakelen en hartveroverend voor de dag komen.

Hoe meer mensen, hoe beter!
Kromkommer begon in 2013 als een jong en activistisch merkje met stoute schoenen en een positieve knipoog. In korte tijd schopte ze het ver in de media en veroverde het merk de schappen met smakelijke soep van kromme groenten. Maar de ambities reiken nog veel verder. Dit disruptieve merk wil het wereldvoedselprobleem oplossen. Niet alleen natuurlijk, maar samen met haar welig groeiende Krommunity. Hoe meer mensen álle groenten en fruit eerlijk behandelen, hoe beter.

Het is niet eerlijk! Dat alleen het allermooiste groente en fruit op ons bord belandt. Terwijl er zoveel voedsel onterecht in de keten wordt afgedankt. Alleen maar omdat we met z’n allen nogal zijn doorgeschoten in ons perfecte plaatje van voedsel. Kromkommer pakt de handschoenen op om consumenten, retail en politiek eens flink wakker te schudden: het is toch zeker geen beauty contest. Stop de discriminatie van groenten en fruit! Want kwaliteit beoordeel je niet op de buitenkant, dat proef je. Maar ja… Ga daar maar eens 17 miljoen Nederlanders van overtuigen.

Volwassen worden en toch kwajong blijven
Het werd tijd voor Kromkommer om door te groeien. Om nóg meer impact te maken. Merken evolueren, en bereiken op zeker moment een volwassenheid. Met volwassen ambities en een volwassen aanpak. Zo ook het disruptieve Kromkommer. Oprichtster Chantal Engelen klopte bij ons aan voor een nieuwe communicatiestrategie en brand identity. Over 1 ding waren we het eens: ja de kracht van volwassenheid, en nee de kwajonge, positieve geest gaan we niet loslaten.

Maar hoe groei je als merk mee met je idealen? Hoe houd je een jong, positief en activistisch elan op het moment dat je als merk volwassen aan het worden bent? Daar kom je spoedig achter!

Eerst zullen we het verhaal van Kromkommer opnieuw uitvinden. En de nieuwe brand identity vertalen naar de verpakking en de website. Daarnaast ontwikkelen we materialen en content waarmee Kromkommer en haar Krommunity actie gaan voeren. Want groenten moeten beoordeeld worden op smaak, voeding en veiligheid. Niet op gewenste vorm, ideaal gewicht of perfecte uiterlijk. Dus gaan we de barricade op om te zorgen dat alle groenten gelijk behandeld worden.

Beweging bouwen
Kortom: Kromkommer is aan het opgroeien! Ze zijn bekend van hun soep, maar we gaan nog veel meer van ze horen. De verkoop van Kromkommer producten zorgt ervoor dat ze beter actie kunnen voeren tegen voedselverspilling. En die acties leveren weer meer bewustzijn op en dus meer verkoop van de Kromkommer producten. Een positieve feedback loop die we zo groot mogelijk gaan maken!

Binnenkort meer over de nieuwe avonturen van Kromkommer. Voor nu kunnen we alvast verklappen dat de groenten en fruit in opstand gaan komen tegen kromme discriminatie.

Heb je trek gekregen van dit bericht? Bekijk dan hier waar je een lekker pak soep van dit merk kan bestellen.

Neem contact met Heldergroen of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

Cookie melding Deze website gebruikt cookies om de diensten telkens beter te maken. Met deze cookies kunnen we het internetgedrag op onze website volgen en verzamelen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.