Duurzame doeners

Hoe werk je vanuit jouw idealen? Ontdek hoe onze teamleden activisme en business combineren.

Deze maand vertellen we over de idealen van onze copywriter Tosca en office manager Tiesja!

Tosca, copywriter:
Tosca is een milieuactivist met een scherpe pen. Ze werd gegrepen door duurzaamheid nadat ze op een ecovillage was geweest waar de bewoners hun eigen voedsel verbouwden. Ze besloot om te ontdekken hoe je ook in de stad zoveel mogelijk in harmonie kan leven met de natuur. Ze heeft gemeenschappelijke permacultuurtuin opgericht in Haarlem en staat op tegen landbouwmultinationals die teveel macht hebben in de voedselketen.

Tosca: “Het was voor mij best spannend om in de marketingwereld te gaan werken. Ik vraag me altijd kritisch af of bedrijven vanuit idealen werken met duurzaamheid of aan greenwashing doen. Bij Heldergroen heb ik ontdekt dat er ook eerlijke marketing bestaat. Waarin je zo goed en eerlijk mogelijk communiceert wat je doet en zo de transitie naar een nieuwe economie versnelt.”

Tosca heeft een bachelor geschiedenis gedaan en een master Communicatie- en informatiewetenschappen traject schrijven. In het voorjaar van 2018 liep ze stage bij Heldergroen en deed ze onderzoek naar merkmanifesten . “Het is tof om nu als copywriter bij Heldergroen te werken. Ik houd van de diversiteit in mijn werk waarbij het gaat om strategisch nadenken én met woorden nieuwe werelden creëren.”

Tiesja, office manager:
Tiesja is een duurzame doener met een brede achtergrond. Van bedrijfsleider tot reclame-agent, eigenaar van een webwinkel, office manager en consultant. Haar onderliggende doel? Mensen helpen om het nut van verandering te begrijpen, transities te begeleiden en zo te bewegen naar een beter wereld.

Tiesja zette haar tanden in het interne administratiesysteem van Heldergroen en begeleidt de personeelszaken. Tiesja: “Als je wil organiseren voor creatieven dan moet je creatieve denkers begrijpen. Dat betekent zo min mogelijk organiseren en alleen die dingen doen die echt wat toevoegen.” Tiesja is doelgericht, analytisch, houdt van mensen en heeft niet zoveel woorden nodig om te begrijpen wat er aan de hand is. De ideale office- en P&O manager dus.

Tiesja: “Als samenleving doen we veel dingen die bijdragen aan de economie, maar die schade opleveren aan het milieu, het onderwijs of de gezondheid. Daar verzet ik me tegen en dat is eigenlijk precies wat Heldergroen ook doet. Op een positieve manier zetten we hoopvolle bewegingen in de kijker. Vaak denken mensen dat als je bezig bent met idealen dat dit gratis en voor niets moet. Maar Heldergroen en haar klanten laten zien dat je met een goede organisatie en een eerlijk verdienmodel meer mensen kan bereiken en zo je stem als activist ook luider wordt.”

Koffie of thee bij je cookies? Bel of kom langs en wij zorgen dat het klaarstaat! Wij maken graag kennis met duurzame merken. Onze digitale cookies gebruiken we om onze informatie zo goed mogelijk op jou af te stemmen. Hier kun je lezen welke gegevens we bewaren, waarvoor ze gebruikt worden en met wie we ze delen.