De Toekomst van de Marketeer

Marketeers vormen de katalysator om anderen te inspireren en in beweging te brengen. Dus pak je rol en denk mee over de strategie en visie van jouw bedrijf, zeker op het gebied van circulariteit en duurzaamheid. Dat was een van de belangrijkste take-outs van het event De Toekomst van de Marketeer, waarmee Pakhuis de Zwijger en Heldergroen de Week van de Circulaire Economie afsloten in CIRCL. Bekijk de aftermovie en luister de podcast terug.
Hoe kun je als marketeer bijdragen aan een toekomstbestendige planeet?

Die vraag stond centraal in het programma met sprekers als Thomas Kolster, Sander Veenendaal en Annick de Witt. Ook door gesprekken aan te gaan met grote merken als Philips en EY VODW en circulaire merken als Seepje en Kromkommer, zochten we naar succesfacturen van circulaire merken.

De enorme opkomst van zo’n 200 marketeers bewijst de brede interesse voor duurzaamheid onder de nieuwe generatie marketeers. En dat is maar goed ook. De rol van marketing is namelijk aan het veranderen. Er is een nieuwe manier van branding nodig gericht op de maatschappij in plaats van alleen op de markt. CEO’s willen wel veranderen maar weten vaak niet hoe. Ondertussen kijken consumenten naar de overheid en grote bedrijven bij een overload aan informatie maar gebrek aan handelingsperspectief. Dit biedt kansen voor merken, want marketeers kunnen als geen ander inspiratie brengen, mensen in hun hart raken en dus in beweging brengen. Daarmee hebben zij een geweldige kans in handen om duurzaamheid groter te maken.

Voorafgaand aan het event gingen Sander Veenendaal (Heldergroen) en Thomas Kolster (Goodvertising), activisten op het gebied van duurzame marketing, hier met elkaar over in gesprek.

Toekomst van de marketeer CIRCL
Podcast

Het plenaire gedeelte is ook als podcast terug te luisteren. In de podcast ontdek je onder andere hoe je voorkom je dat jouw duurzame onderneming wordt beschuldigd van ‘greenwashing’. En welke skillset heb je nodig om het verhaal juist te vertellen?

 

Fotografie:

Aftermovie:
Report: Arieke van Liere
Camera: Creativebros