Onze nieuwe creatief directeur: Shaun

Op zijn 15e liep hij al stage bij een reclamebureau. Inmiddels is hij twintig jaar aan ervaring rijker en komt hij als creatief directeur bij Heldergroen werken. Shaun brengt een flinke dosis lef en een bom aan creativiteit met zich mee.

Shaun: ‘Ik houd het meest van eigenwijze ideeën die precies de essentie raken. Een ingewikkeld onderwerp in een simpel idee vatten. Als creatief vind ik liefde en aandacht voor het vak heel belangrijk. Het gaat om meters maken en impact creëren in de wereld met design en communicatie.’

Shaun wist al van kleins af aan dat hij een creatief beroep wilde gaan doen. Zijn opa was tekenleraar en kunstenaar, zijn vader chefkok. Hij volgde een opleiding tot designer en was gefascineerd door een hele wereld die je precies kan vormen zoals je zelf wil. Totdat het begon te kriebelen en hij zijn creativiteit verder wilde ontwikkelen. Hij deed een opleiding ‘advertising en art direction’ en ging aan de slag als creatief directeur. ‘Je ontwikkelt je als creatief steeds meer naar waar je talent ligt. De essentie van iets, het pure idee, is het allerlekkerste om te bedenken en te creëren.’

Shaun maakt het liefst zichtbaar, relevant en leuk werk. ‘Door campagnes te maken die een positieve impact hebben kan je elke dag de wereld een beetje mooier maken. Ik heb 2 kinderen en de tijd gaat razendsnel. In wat voor wereld komen mijn mannetjes zo meteen terecht? Daar wil ik graag invloed op uitoefenen. Zo heb ik meegewerkt aan een documentaire over plastic soep en ben ik steeds meer bezig met hot topics als duurzaamheid en circulaire economie. Daarvoor zit ik bij Heldergroen precies op de goede plek!’

Cookie melding Deze website gebruikt cookies om de diensten telkens beter te maken. Met deze cookies kunnen we het internetgedrag op onze website volgen en verzamelen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.