Phil.

Lekker Phil. muziek!

Achtergrond

Sinds 1873 opent Philharmonie haar deuren om je geweldige livemuziek, toneel, cabaret en dans te laten ervaren. Met deze prachtige historie op zak wil Philharmonie voor haar 150-jarig jubileum een volgende stap zetten naar de toekomst. Een nieuwe koers waarin Philharmonie zich volledig gaat richten op muziek en vanuit hun nieuwe naam Phil. een jongere groep wil aantrekken. 

Inzicht

Phil. staat bij het publiek bekend om hun klassieke muziekvoorstellingen. Door te laten zien dat Phil. veel meer diverse muziekstijlen een podium biedt kunnen we een jongere doelgroep aantrekken.

Concept

We hebben het hernieuwde Phil. tot leven gebracht door de merkidentiteit te vernieuwen en dit on en offline door te voeren. Dit doen we met pakkende de zin: Lekker Phil.. Deze zin kunnen verbinden we met allerlei muziekgenres zodat ook duidelijk wordt dat Phil. zich gaat richten op een breder publiek en diverse muziekstijlen. Dit maakt de nieuwe naam ook gelijk zichtbaar. Twee vliegen in één klap. 

Uitwerking

Op abri’s, socials en billboards lieten we heel Haarlem en omstreken visueel en tekstueel weten dat Phil. zich gaat focussen op een breder publiek en diversere soorten muziek. Dat deden we met het opvallende copy zoals ‘Lekker Phil. jazzen Lekker Phil. pop. en daarbij deze muziekstijlen erbij te visualiseren. Ook maakten we een audiospot voor Spotify waarin we luisteraars bekend maakten met de nieuwe richting van Phil..  

Achtergrond

Sinds 1873 opent Philharmonie haar deuren om je geweldige livemuziek, toneel, cabaret en dans te laten ervaren. Met deze prachtige historie op zak wil Philharmonie voor haar 150-jarig jubileum een volgende stap zetten naar de toekomst. Een nieuwe koers waarin Philharmonie zich volledig gaat richten op muziek en vanuit hun nieuwe naam Phil. een jongere groep wil aantrekken. 

Inzicht

Phil. staat bij het publiek bekend om hun klassieke muziekvoorstellingen. Door te laten zien dat Phil. veel meer diverse muziekstijlen een podium biedt kunnen we een jongere doelgroep aantrekken.

Concept

We hebben het hernieuwde Phil. tot leven gebracht door de merkidentiteit te vernieuwen en dit on en offline door te voeren. Dit doen we met pakkende de zin: Lekker Phil.. Deze zin kunnen verbinden we met allerlei muziekgenres zodat ook duidelijk wordt dat Phil. zich gaat richten op een breder publiek en diverse muziekstijlen. Dit maakt de nieuwe naam ook gelijk zichtbaar. Twee vliegen in één klap. 

Uitwerking

Op abri’s, socials en billboards lieten we heel Haarlem en omstreken visueel en tekstueel weten dat Phil. zich gaat focussen op een breder publiek en diversere soorten muziek. Dat deden we met het opvallende copy zoals ‘Lekker Phil. jazzen Lekker Phil. pop. en daarbij deze muziekstijlen erbij te visualiseren. Ook maakten we een audiospot voor Spotify waarin we luisteraars bekend maakten met de nieuwe richting van Phil..  

Meer cases

  • Kopwerk

    En wie ben jij?

  • De Volksbank

    Finance is de motor van de economie

  • Mensen Maken de Transitie

    Dat is mensenwerk

Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.