Phil.
Lekker Phil. muziek!
Van klassiek tot jazz en van americana tot pop. Bij concertzaal de Philharmonie in Haarlem passeert het allemaal de revue. Voor hun 150e verjaardag slaan ze een nieuwe weg in. Philharmonie wordt Phil.. Aan ons de taak om dit nieuws op een opvallende manier aan Haarlem en de rest van de wereld te laten weten. Dat deden we met lekker ‘phil bombarie’.
Achtergrond
Sinds 1873 opent Philharmonie haar deuren om je geweldige livemuziek, toneel, cabaret en dans te laten ervaren. Met deze prachtige historie op zak wil Philharmonie voor haar 150-jarig jubileum een volgende stap zetten naar de toekomst. Een nieuwe koers waarin Philharmonie zich volledig gaat richten op muziek en vanuit hun nieuwe naam Phil. een jongere groep wil aantrekken.
Inzicht
Phil. staat bij het publiek bekend om hun klassieke muziekvoorstellingen. Door te laten zien dat Phil. veel meer diverse muziekstijlen een podium biedt kunnen we een jongere doelgroep aantrekken.
Concept
We hebben het hernieuwde Phil. tot leven gebracht door de merkidentiteit te vernieuwen en dit on– en offline door te voeren. Dit doen we met pakkende de zin: Lekker Phil.. Deze zin kunnen verbinden we met allerlei muziekgenres zodat ook duidelijk wordt dat Phil. zich gaat richten op een breder publiek en diverse muziekstijlen. Dit maakt de nieuwe naam ook gelijk zichtbaar. Twee vliegen in één klap.
Uitwerking
Op abri’s, socials en billboards lieten we heel Haarlem en omstreken visueel en tekstueel weten dat Phil. zich gaat focussen op een breder publiek en diversere soorten muziek. Dat deden we met het opvallende copy zoals ‘Lekker Phil. jazz‘ en ‘Lekker Phil. pop‘. en daarbij deze muziekstijlen erbij te visualiseren. Ook maakten we een audiospot voor Spotify waarin we luisteraars bekend maakten met de nieuwe richting van Phil..
Achtergrond
Sinds 1873 opent Philharmonie haar deuren om je geweldige livemuziek, toneel, cabaret en dans te laten ervaren. Met deze prachtige historie op zak wil Philharmonie voor haar 150-jarig jubileum een volgende stap zetten naar de toekomst. Een nieuwe koers waarin Philharmonie zich volledig gaat richten op muziek en vanuit hun nieuwe naam Phil. een jongere groep wil aantrekken.
Inzicht
Phil. staat bij het publiek bekend om hun klassieke muziekvoorstellingen. Door te laten zien dat Phil. veel meer diverse muziekstijlen een podium biedt kunnen we een jongere doelgroep aantrekken.
Concept
We hebben het hernieuwde Phil. tot leven gebracht door de merkidentiteit te vernieuwen en dit on– en offline door te voeren. Dit doen we met pakkende de zin: Lekker Phil.. Deze zin kunnen verbinden we met allerlei muziekgenres zodat ook duidelijk wordt dat Phil. zich gaat richten op een breder publiek en diverse muziekstijlen. Dit maakt de nieuwe naam ook gelijk zichtbaar. Twee vliegen in één klap.
Uitwerking
Op abri’s, socials en billboards lieten we heel Haarlem en omstreken visueel en tekstueel weten dat Phil. zich gaat focussen op een breder publiek en diversere soorten muziek. Dat deden we met het opvallende copy zoals ‘Lekker Phil. jazz‘ en ‘Lekker Phil. pop‘. en daarbij deze muziekstijlen erbij te visualiseren. Ook maakten we een audiospot voor Spotify waarin we luisteraars bekend maakten met de nieuwe richting van Phil..
Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.