Liliane Fonds
Zie de kracht in elk kind
Het Liliane Fonds biedt hulp aan de allerkwetsbaarsten van de wereld: kinderen met een handicap in ontwikkelingslanden. Aan ons om te laten zien dat die hulp écht werkt. Daarvoor reisden we af naar Oeganda om het bijzondere verhaal van Justine Mbabazi vast te leggen.
Achtergrond
Het Liliane Fonds is het enige goede doel dat hulp biedt aan kinderen met een handicap in ontwikkelingslanden. Samen met partners in Afrika, Azië en Latijns-Amerika ondersteunen kinderen in hun ontwikkeling en geven zorg op maat. De naamsbekendheid is door voorgaande campagnes groot maar wat het fonds precies doet is minder bekend. Met de nieuwe campagne willen we daarom de propositiebekendheid vergroten zodat nog meer mensen weten welk belangrijk werk het Liliane Fonds doet.
Inzicht
We gaan laten zien dat je geld doneren aan het Liliane Fonds echt werkt! Deze hoopvolle boodschap brengen we door volwassenen te laten zien die als kind geholpen zijn door het Fonds.
Concept
In de campagne ‘Zie de kracht in elk kind’ hebben we ervoor gekozen om niet een kind maar een sterke vrouw, Justine Mbabazi, de hoofdrol te geven. Als kind is Justine geholpen door het Liliane Fonds en belichaamt hierdoor als geen ander de unieke kracht van het Fonds. Ze kreeg meerdere operaties, toegang tot lesmateriaal en kon weer naar school. Nu is ze een volwassen vrouw die zelfstandig woont, fijne vrienden heeft en als tandarts in een tandartspraktijk werkt. Haar verhaal laat een positieve, hoopvolle boodschap zien. De hulp van het Liliane Fonds is divers, op maat en helpt écht. Al 43 jaar lang.
Uitwerking
Deze positieve boodschap hebben we vertaalt in een tv-commercial, een mini documentaire, een radiocommercial, online uitingen en printuitingen. Zo konden we de doelgroep die het Liliane Fonds hulp biedt een gezicht en stem geven. En Justine kon de luisteraar/kijker natuurlijk zelf vertellen wat het fonds voor haar heeft betekent. Daarmee hebben we de propositiebekendheid van het Liliane Fonds onder de leeftijdsgroepen 45-59, 60-70 en 70+ vergroot en de betrokkenheid van de donateurs laten toenemen.
Achtergrond
Het Liliane Fonds is het enige goede doel dat hulp biedt aan kinderen met een handicap in ontwikkelingslanden. Samen met partners in Afrika, Azië en Latijns-Amerika ondersteunen kinderen in hun ontwikkeling en geven zorg op maat. De naamsbekendheid is door voorgaande campagnes groot maar wat het fonds precies doet is minder bekend. Met de nieuwe campagne willen we daarom de propositiebekendheid vergroten zodat nog meer mensen weten welk belangrijk werk het Liliane Fonds doet.
Inzicht
We gaan laten zien dat je geld doneren aan het Liliane Fonds echt werkt! Deze hoopvolle boodschap brengen we door volwassenen te laten zien die als kind geholpen zijn door het Fonds.
Concept
In de campagne ‘Zie de kracht in elk kind’ hebben we ervoor gekozen om niet een kind maar een sterke vrouw, Justine Mbabazi, de hoofdrol te geven. Als kind is Justine geholpen door het Liliane Fonds en belichaamt hierdoor als geen ander de unieke kracht van het Fonds. Ze kreeg meerdere operaties, toegang tot lesmateriaal en kon weer naar school. Nu is ze een volwassen vrouw die zelfstandig woont, fijne vrienden heeft en als tandarts in een tandartspraktijk werkt. Haar verhaal laat een positieve, hoopvolle boodschap zien. De hulp van het Liliane Fonds is divers, op maat en helpt écht. Al 43 jaar lang.
Uitwerking
Deze positieve boodschap hebben we vertaalt in een tv-commercial, een mini documentaire, een radiocommercial, online uitingen en printuitingen. Zo konden we de doelgroep die het Liliane Fonds hulp biedt een gezicht en stem geven. En Justine kon de luisteraar/kijker natuurlijk zelf vertellen wat het fonds voor haar heeft betekent. Daarmee hebben we de propositiebekendheid van het Liliane Fonds onder de leeftijdsgroepen 45-59, 60-70 en 70+ vergroot en de betrokkenheid van de donateurs laten toenemen.
Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.