Kopwerk

Dit zijn wij. En wie ben jij?

Dit zijn wij.

En wie ben jij?

Achtergrond

Kopwerk is met 27 verschillende scholen en 400 onderwijsprofessionals de grootste scholengroep van Noord-Holland. Ze hebben een mooie visie en missie maar helaas een tekort aan leerkrachten. Om die uitdaging het hoofd te bieden, gaan we dat wat Kopwerk uniek maakt uitlichten en scherper definiëren. Zodat we de scholen nog beter profileren en passende leerkrachten aantrekken.

Inzicht

De maatschappij wordt individualistischer en oprechte aandacht voor elkaar en de wereld om ons heen wordt minder en minder. In die maatschappij wil Kopwerk juist een mensgerichte scholengroep zijn die verbonden is met elkaar en omkijkt naar elkaar. Dat doet Kopwerk door groep 1 tot en met 8 betekenisvol onderwijs te geven waarbij het niet uitmaakt wie je bent of waar je vandaan komt. Wat je valkuilen, geloof of dromen ook zijn, bij Kopwerk doe je ertoe. Precies zoals je bent.

Concept

Wanneer je een mensgerichte scholengroep bent is het logisch om het verhaal van de mensen achter de scholen te laten zien. Daarom brachten we de onderwijsprofessionals en kinderen van Kopwerk met hun eigen bijzondere kanten en bezigheden in beeld. Door te laten zien wie zij zijn, zetten we de eerste stap naar verbinding. Want die bevlogen groep mensen, dat zijn wij. En wie ben jij?

Uitwerking

Met een scherpe positionering, een frisse, heldere huisstijl en vrolijke campagne hebben we het verhaal achter Kopwerk tot leven gebracht. We ontwikkelden speciaal voor de openstaande vacatures een aparte website en verspreidde de campagne op social media waar veel sollicitaties op binnenkwamen. Zo hebben we niet alleen passende leerkrachten aangetrokken maar ook een gezamenlijk gevoel van trots gecreëerd voor de hele scholengroep.   

Achtergrond

Kopwerk is met 27 verschillende scholen en 400 onderwijsprofessionals de grootste scholengroep van Noord-Holland. Ze hebben een mooie visie en missie maar helaas een tekort aan leerkrachten. Om die uitdaging het hoofd te bieden, gaan we dat wat Kopwerk uniek maakt uitlichten en scherper definiëren. Zodat we de scholen nog beter profileren en passende leerkrachten aantrekken.

Inzicht

De maatschappij wordt individualistischer en oprechte aandacht voor elkaar en de wereld om ons heen wordt minder en minder. In die maatschappij wil Kopwerk juist een mensgerichte scholengroep zijn die verbonden is met elkaar en omkijkt naar elkaar. Dat doet Kopwerk door groep 1 tot en met 8 betekenisvol onderwijs te geven waarbij het niet uitmaakt wie je bent of waar je vandaan komt. Wat je valkuilen, geloof of dromen ook zijn, bij Kopwerk doe je ertoe. Precies zoals je bent.

Concept

Wanneer je een mensgerichte scholengroep bent is het logisch om het verhaal van de mensen achter de scholen te laten zien. Daarom brachten we de onderwijsprofessionals en kinderen van Kopwerk met hun eigen bijzondere kanten en bezigheden in beeld. Door te laten zien wie zij zijn, zetten we de eerste stap naar verbinding. Want die bevlogen groep mensen, dat zijn wij. En wie ben jij?

Uitwerking

Met een scherpe positionering, een frisse, heldere huisstijl en vrolijke campagne hebben we het verhaal achter Kopwerk tot leven gebracht. We ontwikkelden speciaal voor de openstaande vacatures een aparte website en verspreidde de campagne op social media waar veel sollicitaties op binnenkwamen. Zo hebben we niet alleen passende leerkrachten aangetrokken maar ook een gezamenlijk gevoel van trots gecreëerd voor de hele scholengroep.   

Meer cases

  • WWF

    Kleine schoenendoos, grote impact

  • DuurzaamInvesteren.nl

    Steek je geld in groen

  • De Volksbank

    Finance is de motor van de economie

Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.