Kopwerk
Dit zijn wij. En wie ben jij?
Dit zijn wij.
En wie ben jij?
Kinderen zijn de toekomst. Het is daarom belangrijk dat ieder kind ertoe doet zoals die is en kan groeien met betekenisvol onderwijs. Dat is precies waar Kopwerk, de grootste scholengroep van Noord-Holland, voor staat. Aan ons de taak om hun verhaal in beeld te brengen met een vrolijke, inclusieve storytellingcampagne.
Achtergrond
Kopwerk is met 27 verschillende scholen en 400 onderwijsprofessionals de grootste scholengroep van Noord-Holland. Ze hebben een mooie visie en missie maar helaas een tekort aan leerkrachten. Om die uitdaging het hoofd te bieden, gaan we dat wat Kopwerk uniek maakt uitlichten en scherper definiëren. Zodat we de scholen nog beter profileren en passende leerkrachten aantrekken.
Inzicht
De maatschappij wordt individualistischer en oprechte aandacht voor elkaar en de wereld om ons heen wordt minder en minder. In die maatschappij wil Kopwerk juist een mensgerichte scholengroep zijn die verbonden is met elkaar en omkijkt naar elkaar. Dat doet Kopwerk door groep 1 tot en met 8 betekenisvol onderwijs te geven waarbij het niet uitmaakt wie je bent of waar je vandaan komt. Wat je valkuilen, geloof of dromen ook zijn, bij Kopwerk doe je ertoe. Precies zoals je bent.
Concept
Wanneer je een mensgerichte scholengroep bent is het logisch om het verhaal van de mensen achter de scholen te laten zien. Daarom brachten we de onderwijsprofessionals en kinderen van Kopwerk met hun eigen bijzondere kanten en bezigheden in beeld. Door te laten zien wie zij zijn, zetten we de eerste stap naar verbinding. Want die bevlogen groep mensen, dat zijn wij. En wie ben jij?
Uitwerking
Met een scherpe positionering, een frisse, heldere huisstijl en vrolijke campagne hebben we het verhaal achter Kopwerk tot leven gebracht. We ontwikkelden speciaal voor de openstaande vacatures een aparte website en verspreidde de campagne op social media waar veel sollicitaties op binnenkwamen. Zo hebben we niet alleen passende leerkrachten aangetrokken maar ook een gezamenlijk gevoel van trots gecreëerd voor de hele scholengroep.
Achtergrond
Kopwerk is met 27 verschillende scholen en 400 onderwijsprofessionals de grootste scholengroep van Noord-Holland. Ze hebben een mooie visie en missie maar helaas een tekort aan leerkrachten. Om die uitdaging het hoofd te bieden, gaan we dat wat Kopwerk uniek maakt uitlichten en scherper definiëren. Zodat we de scholen nog beter profileren en passende leerkrachten aantrekken.
Inzicht
De maatschappij wordt individualistischer en oprechte aandacht voor elkaar en de wereld om ons heen wordt minder en minder. In die maatschappij wil Kopwerk juist een mensgerichte scholengroep zijn die verbonden is met elkaar en omkijkt naar elkaar. Dat doet Kopwerk door groep 1 tot en met 8 betekenisvol onderwijs te geven waarbij het niet uitmaakt wie je bent of waar je vandaan komt. Wat je valkuilen, geloof of dromen ook zijn, bij Kopwerk doe je ertoe. Precies zoals je bent.
Concept
Wanneer je een mensgerichte scholengroep bent is het logisch om het verhaal van de mensen achter de scholen te laten zien. Daarom brachten we de onderwijsprofessionals en kinderen van Kopwerk met hun eigen bijzondere kanten en bezigheden in beeld. Door te laten zien wie zij zijn, zetten we de eerste stap naar verbinding. Want die bevlogen groep mensen, dat zijn wij. En wie ben jij?
Uitwerking
Met een scherpe positionering, een frisse, heldere huisstijl en vrolijke campagne hebben we het verhaal achter Kopwerk tot leven gebracht. We ontwikkelden speciaal voor de openstaande vacatures een aparte website en verspreidde de campagne op social media waar veel sollicitaties op binnenkwamen. Zo hebben we niet alleen passende leerkrachten aangetrokken maar ook een gezamenlijk gevoel van trots gecreëerd voor de hele scholengroep.
Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.