De bouwblokken van je merk
werken sturend voor wie je bent en wat je vertelt – intern én aan een groter publiek. Samen bepalen we welke rol je merk speelt in de maatschappij. In een serie interactieve werksessies komen we samen tot de essentie van je merk.
Ideale Wereld Model
Ideale Wereld Model
Een merk bouwen voor alleen je trouwe klanten of je aandeelhouders is in onze ogen achterhaald. Als organisatie draag je de verantwoordelijkheid voor je medewerkers en je omgeving. En in een groter perspectief: voor de natuur en de maatschappij.
In het Ideale Wereld Model van Heldergroen omschrijven we de verschillende rollen die je speelt als merk. Waarbij we op zoek gaan naar de perfecte balans tussen idealisme en realisme.
Een duurzame businesscase
Als er iets is dat we de afgelopen 20 jaar geleerd hebben, is het hoe je van ‘doing good’ een business case maakt. Met ons Ideale Wereld Model komen we tot de bouwblokken van een scherp en duurzaam merk, overzichtelijk op één A4’tje.
We gaan in op je merkwaarden, je karakter, het functionele en emotionele voordeel en we beantwoorden ook de vraag welke maatschappelijke pijn ten grondslag ligt aan je merk. En daaraan gespiegeld: wat is de ideale wereld die jullie als organisatie voor je zien?
Merkdocument
Om je merk als kompas in te gaan zetten voor duurzame transitie is een brandbook cruciaal. Daarin staat beschreven waarom je bent wie je bent, wat je ideale wereld is en waar je in gelooft. Ook de functionele doorvertaling naar je visuele identiteit krijgt in dit document een logische plek.
Het brandbook van Heldergroen bevat zowel de functionele elementen van een huisstijlgids als de emotionele onderdelen van het merk.