Wij zijn Heldergroen. Het duurzame reclamebureau dat het liever niet over duurzaamheid heeft. Waarom niet? Omdat duurzaamheid een vies woord is. Gaan we dus niet meer zeggen. Bannen we uit. Strepen we door. FUCK duurzaamheid. Willen we niet meer zien. Want duurzaamheid polariseert. Je kunt duurzaamheid niet vastpakken.En het woord duur zit erin.
Je hoort duurzaamheid vaak in combinatie met vage beloftes en “ambities voor 2030”. Bij duurzaamheid krijg je clichébeelden van witte windmolens in je hoofd. En het belangrijkste: met duurzaamheid krijg je de mensen niet van de bank. Duurzaamheid is niet voor niks al twee keer genomineerd in de verkiezing ‘Weg met dat woord’. Het is een hol, nietszeggend containerbegrip. Betekenisloze vaagtaal.
Terwijl we diezelfde taal zo hard nodig hebben om aantrekkelijke alternatieven te presenteren. Om aanstekelijke verhalen te maken waarmee we mensen overtuigen om te kiezen voor merken die het goede willen met de wereld. Voor merken die ervoor zorgen dat er minder CO2 komt, die de natuur willen laten groeien, die dieren in hun waarde laten, die zorgen dat spullen langer meegaan en geloven in een economie waarin we zoveel mogelijk materialen opnieuw gebruiken. Niet omdat dat allemaal duurzamer, maar omdat het gewoon beter is.
Wij zijn Heldergroen. Een fanatieke ideeënfabriek die al 20 jaar frisse en rumoerwaardige campagnes maakt voor merken die hun groene nek durven uit te steken. We weten inmiddels best aardig hoe we met positieve verhalen de massa in beweging krijgen.
Dus fuck duurzaamheid. Welkom bij Heldergroen.