Helderheid is de basis
van al onze designprincipes. Zodat de ontvanger precies begrijpt wat we willen laten zien. Daarnaast is het belangrijk dat die boodschap blijft hangen. Daarom zijn al onze ontwerpen aantrekkelijk en impactvol.
Visuele identiteit
Een duurzaam merk verdient een aanstekelijke visuele doorvertaling. Het designteam van Heldergroen ontwikkelt impactvolle ontwerpen met een sterke strategische basis. Het gekozen archetype uit ons Ideale Wereld Model geeft daarbij veel houvast.
We ontwikkelen logo’s, iconen en een fotografiestijl en denken na over de fonts en kleuren die het beste bij je merk passen. We presenteren altijd verschillende richtingen, zodat we samen tot de beste visuele identiteit komen.
Geen stockfoto’s van windmolens
In de 20 jaar dat we bestaan hebben we voor tientallen duurzame merken een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. De tijd van stockfoto’s van windmolens en icoontjes van groene blaadjes ligt inmiddels ver achter ons. Het gaat ons erom jouw unieke propositie op een bijzondere manier tot leven te wekken.
Op basis van je onderscheidende plek in de markt en de kernwaarden van je merk, komen we tot een aanstekelijke visuele stijl die echt bij je merk en je doelstellingen past. Bekijk onze cases over duurzame merken.
Brandbook
Als we tot een visuele identiteit zijn gekomen waar iedereen enthousiast over is, maken we een handzaam en inspirerend brandbook. Soms kunnen we in een huisstijldocument van een paar pagina’s duidelijk maken hoe je met je logo, fonts en kleuren om moet gaan. Andere merken hebben behoefte aan een heel uitgebreid brandbook waarin alle designkeuzes worden onderbouwd en toegelicht.
Samen bepalen we of je de light-variant of de op maat gemaakte XL-versie nodig hebt.
Goed verhaal
Ons motto? Creëer een bijzonder verhaal en maak dat op een aanstekelijke manier zichtbaar en voelbaar. Een aanstekelijk verhaal is een verhaal dat mensen meteen begrijpen, makkelijk onthouden én graag doorvertellen.
Vooral als het om een urgent onderwerp als duurzaamheid gaat, is het extra belangrijk dat je verhaal een heel goed verhaal is. En bovendien een verhaal dat aan alle kanten klopt.
Content en storytelling
Er is van alles over je merk en duurzaamheid te vertellen. Heldergroen helpt om al die grote en kleine verhalen, boeiend en logisch tot leven te brengen, via de juiste kanalen. We ontwikkelen duurzame contentformats, waarin je activiteiten en resultaten op een aanstekelijke manier tot leven komen, op YouTube, LinkedIn, op je eigen website, in je nieuwsbrief, als podcast.
Inmiddels weten we als geen ander om soms ‘lastige’ duurzame onderwerpen te vertalen verhalen waarmee je mensen in beweging krijgt.