CIRCULR.

Made of Sport 

Achtergrond

CIRCULR. is door Kim Lammers, Floris Verheij en Fleur Nijland in 2021 opgericht met een duidelijke missie: de cirkel in de sportwereld rond maken. Ze recyclen de reststromen van sportverenigingen tot grondstoffen voor nieuwe sportieve producten. Helemaal ‘gemaakt van sport’ dus.  

Inzicht

Door slijtage en wegwerpcultuur bij sportverenigingen ontstaan er reststromen van kleding, accessoires en sportattributen die ook een nieuw leven hadden kunnen krijgen. 

Concept

Wat CIRCULR. zo uniek maakt is dat ze volledig gemaakt zijn van sportartikelen. Deze authenticiteit willen we nog meer gaan uitlichten in de visuele identiteit, huisstijl en out- en instore communicatie. Zodat potentiële klanten, recyclingpioniers en innovatieve sportverenigingen direct het verhaal van CIRCULR. begrijpen 

Uitwerking

De kleuren in het logo en de huisstijl hebben we gebasseerd op de kleuren van de sportvelden. En de ‘Made of Sport’ campagne waarin we alle CIRCULR. producten uitlichtten, lanceerden we op lokale en grotere sportverenigingen. De nieuwe visuele stijl en campagne voerden we door in de online en offlinecommunicatie zodat alles één consistent geheel werd.    

Achtergrond

CIRCULR. is door Kim Lammers, Floris Verheij en Fleur Nijland in 2021 opgericht met een duidelijke missie: de cirkel in de sportwereld rond maken. Ze recyclen de reststromen van sportverenigingen tot grondstoffen voor nieuwe sportieve producten. Helemaal ‘gemaakt van sport’ dus.  

Inzicht

Door slijtage en wegwerpcultuur bij sportverenigingen ontstaan er reststromen van kleding, accessoires en sportattributen die ook een nieuw leven hadden kunnen krijgen. 

Concept

Wat CIRCULR. zo uniek maakt is dat ze volledig gemaakt zijn van sportartikelen. Deze authenticiteit willen we nog meer gaan uitlichten in de visuele identiteit, huisstijl en out- en instore communicatie. Zodat potentiële klanten, recyclingpioniers en innovatieve sportverenigingen direct het verhaal van CIRCULR. begrijpen 

Uitwerking

De kleuren in het logo en de huisstijl hebben we gebasseerd op de kleuren van de sportvelden. En de ‘Made of Sport’ campagne waarin we alle CIRCULR. producten uitlichtten, lanceerden we op lokale en grotere sportverenigingen. De nieuwe visuele stijl en campagne voerden we door in de online en offlinecommunicatie zodat alles één consistent geheel werd.    

Meer cases

  • CBR

    Samen veilig vooruit

  • Ahrend

    Multifunctionaliteit is het toverwoord

  • Triodos Bank

    De Kleur van Geld

Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.