CIRCULR.
Made of Sport
De allereerste circulaire pion ter wereld produceren. Onze vrienden van CIRCULR doen het! En dat niet alleen. Ook sportkleding maken ze van reststromen van sportverenigingen. Tijd om dit vernieuwende merk op de markt te zetten met een aantrekkelijke visuele huisstijl, instore communicatie en campagnebeelden.
Achtergrond
CIRCULR. is door Kim Lammers, Floris Verheij en Fleur Nijland in 2021 opgericht met een duidelijke missie: de cirkel in de sportwereld rond maken. Ze recyclen de reststromen van sportverenigingen tot grondstoffen voor nieuwe sportieve producten. Helemaal ‘gemaakt van sport’ dus.
Inzicht
Door slijtage en wegwerpcultuur bij sportverenigingen ontstaan er reststromen van kleding, accessoires en sportattributen die ook een nieuw leven hadden kunnen krijgen.
Concept
Wat CIRCULR. zo uniek maakt is dat ze volledig gemaakt zijn van sportartikelen. Deze authenticiteit willen we nog meer gaan uitlichten in de visuele identiteit, huisstijl en out- en instore communicatie. Zodat potentiële klanten, recyclingpioniers en innovatieve sportverenigingen direct het verhaal van CIRCULR. begrijpen.
Uitwerking
De kleuren in het logo en de huisstijl hebben we gebasseerd op de kleuren van de sportvelden. En de ‘Made of Sport’ campagne waarin we alle CIRCULR. producten uitlichtten, lanceerden we op lokale en grotere sportverenigingen. De nieuwe visuele stijl en campagne voerden we door in de online en offlinecommunicatie zodat alles één consistent geheel werd.
Achtergrond
CIRCULR. is door Kim Lammers, Floris Verheij en Fleur Nijland in 2021 opgericht met een duidelijke missie: de cirkel in de sportwereld rond maken. Ze recyclen de reststromen van sportverenigingen tot grondstoffen voor nieuwe sportieve producten. Helemaal ‘gemaakt van sport’ dus.
Inzicht
Door slijtage en wegwerpcultuur bij sportverenigingen ontstaan er reststromen van kleding, accessoires en sportattributen die ook een nieuw leven hadden kunnen krijgen.
Concept
Wat CIRCULR. zo uniek maakt is dat ze volledig gemaakt zijn van sportartikelen. Deze authenticiteit willen we nog meer gaan uitlichten in de visuele identiteit, huisstijl en out- en instore communicatie. Zodat potentiële klanten, recyclingpioniers en innovatieve sportverenigingen direct het verhaal van CIRCULR. begrijpen.
Uitwerking
De kleuren in het logo en de huisstijl hebben we gebasseerd op de kleuren van de sportvelden. En de ‘Made of Sport’ campagne waarin we alle CIRCULR. producten uitlichtten, lanceerden we op lokale en grotere sportverenigingen. De nieuwe visuele stijl en campagne voerden we door in de online en offlinecommunicatie zodat alles één consistent geheel werd.
Wil je het laatste nieuws, inspiratie, uitnodigingen voor evenementen en relevante updates ontvangen over positieve beweging? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.