VodafoneZiggo Heldergroen Waarden verankeren van management tot werkvloer

Open up. Team up. Step up.

 

Wil je als organisatie impact maken én blijven maken dan moet je mee bewegen met de veranderingen in de maatschappij. Daarvoor moet de interne cultuur ook mee bewegen.

Merkcommunicatie is hier als geen ander geschikt voor. Zo realiseerden wij, met slimme internal branding die raakt, positieve beweging onder de 12.000 medewerkers van VodafoneZiggo.

UpWeGo VodafoneZiggo

Plezier en vooruitgang in elke verbinding

Met het samengaan van Vodafone en Ziggo ontstond er de behoefte aan een nieuwe missie, kernwaarden en bedrijfsvoering. Maar hoe maak je dit zichtbaar en voelbaar in alle van de organisatie? Essentieel is dat je de hele organisatie erbij betrekt én mee laat sturen. Want je kan nog zoveel bedenken, het gaat erom dat de mensen intern de cultuur in beweging brengen. Met dit als uitgangspunt ontwikkelden wij op basis van de overkoepelende strategie, plezier en vooruitgang in elke verbinding, de nieuwe organisatiewaarden: Open Up, Team Up en Step Up.

Op een inspirerende en gelijkwaardige manier verbonden

Om de nieuwe organisatiewaarden tot leven te brengen lanceerden we samen met de medewerkers van VodafoneZiggo een interne campagne. Door frisse en leuke interventies activeerden we de doelgroep om in de praktijk aan de slag te gaan met de nieuwe waarden. Op deze manier zorgen we ervoor dat de waarden op een creatieve manier en over langere periodes geladen werden en een inherent onderdeel werden van de organisatie. Belangrijker nog, de doelgroep voelde zich op een inspirerende en gelijkwaardige manier verbonden. Van management tot werkvloer.

BN'ers vodafoneziggo

Succesvolle resultaten

Met de interne campagne brachten we de nieuwe organisatiewaarden op een creatieve manier tot leven. Door de impact te meten konden we de voortgang rapporteren en waar nodig bijsturen. Het resultaat? Na anderhalf jaar gaf 83 procent aan bekend te zijn met de waarden. 73 procent gaf aan dat de waarden hun inspireerden om het juiste gedrag uit te dragen. Als laatste gaf 69% aan dat collega’s bekend waren met de kernwaarden en deze actief toepasten. Zo realiseerden wij cultuurverandering, zorgden we dat de waarden actief werden uitgedragen en dat de doelstellingen behaald werden.

Benieuwd wat internal branding voor jou kan doen?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

 

 

Producten

Marketingcommunicatie strategiemerkcampagnestorytellingactivatieinterventies.

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. Vodafone Ziggo draagt bij aan: