Kijk door de ogen van TNO en zie het voor je.

 

Als je maar lang genoeg bijzonder bent, ga je jezelf vanzelf gewoon vinden. Aan ons de taak om eerst TNO zelf en daarna heel Nederland opnieuw te laten kennismaken met enorme impact die de organisatie maakt. Dat deden we met een nieuwe merkstrategie, corporate film, publiekscampagne en interne campagne. De boodschap? Kijk door de ogen van TNO en zie het voor je.

TNO still video

Van bekend naar bemind

Acht op de tien Nederlanders kent TNO, op z’n minst van naam. Maar, slechts één van hen weet redelijk tot goed wat de organisatie doet, of waarom dat belangrijk is. En dat is vreemd, want het belang van TNO voor ons land is ongelooflijk groot. Dankzij TNO ben je vandaag misschien over een veilige brug gereden, of door een straat waar de luchtkwaliteit verbeterd is. Dankzij TNO gebruiken artsen en politieagenten slimme, nieuwe technologieën, versnelt de energietransitie en snapt de overheid wat de gevolgen van beleid kunnen zijn. Met onafhankelijk onderzoek en slimme innovaties werkt TNO aan een sterkere economie en een gezonder, veiliger en duurzamer leven.

Successen claimen

Het voor de onderzoekers van de TNO, in grote meerderheid exacte wetenschappers, soms lastig om uit te leggen wat zij precies doen. Zij werken vaak aan bijzonder ingewikkelde technologieën en theorieën. Bovendien is de TNO’er bescheiden en neemt hij of zij niet snel de credits voor wat bereikt is. Maar, uitleggen hoe dingen werken en hoe de toekomst eruit kan gaan zien, kunnen TNO’ers als de beste. Als je door de ogen van de onderzoekers van TNO kijkt, zie je hoe goed er is nagedacht over de dingen die we vanzelfsprekend vinden. En kun je de toekomst in kijken. Want TNO werkt elke dag aan het leven van morgen.

 

Impact centraal

Dat inzicht werd de basis van ons werk. Samen met een groep betrokken TNO’ers ontwikkelden we een nieuwe merkstrategie met een duidelijke focus op de impact die de organisatie maakt. Ons advies: blijf kritisch en bescheiden, maar vertel veel vaker over wat je hebt bereikt. Meng je in het debat en neem ons mee de toekomst in: laat zien hoe visionair je van nature bent. De slogan was en blijft ‘Innovation for life’. Met de corporate film, de publiekscampagne en de interne campagne die we ontwikkelden, maken we letterlijk zichtbaar wat dat in de praktijk betekent.

 

Kijk door de ogen van TNO, en zie het voor je.

Geïnspireerd?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

 

 

Producten

MerkstrategieCorporate FilmPubliekscampagneInterne campagne

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. TNO draagt bij aan: