Van stof tot grondstof

Wist je dat een kledingstuk gemiddeld maar zeven keer gedragen wordt? Ieder jaar belandt in ons land zo’n 145 miljoen kilo textiel bij het oud vuil… Textielinzamelaar Sympany wil af van dit afdankdenken en op naar een circulaire textielketen. Het bedrijf stroopte de mouwen op en ging aan het werk, met bewustwording, gedragsverandering en vooral veel innovatie. Het komt allemaal samen in het nieuwe merk dat wij voor Sympany mochten maken.

Uitproberen als basis.

Ons werk voor Sympany begon met een herpositionering die samenviel met de verandering van het bedrijf zelf. Waar Sympany vroeger textiel inzamelde voor het goede doel, wilde zij nu werk maken van circulair textiel. Dat is enorme uitdaging, want stoffen laten zich lang niet zo makkelijk recyclen als bijvoorbeeld papier of glas. Daarin vonden we de basis van het nieuwe merk van Sympany: dit is een bedrijf dat niet bang is voor uitdagingen en houdt van uitproberen. En dat mag je uitstralen!

Een rode draad in allerlei kleuren

Als voorloper op de weg naar circulair ben je niet alleen vernieuwer, maar ook verbinder. Sympany brengt allerlei partijen samen om de textielindustrie van kop tot staart te veranderen. Net als in een kledingstuk kozen we daarom voor een draad als verbindend stijlelement. De kleuren komen uit de modecollecties van een paar jaar terug, net als de kleren die in de bakken van Sympany belanden!

Geïnspireerd?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

 

 

Producten

Strategie – Ideale Wereld-sessie – Merkmanifest – Visuele identiteit – Ontwikkeling middelen

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. Sympany draagt bij aan: