De natuur kan de was doen

Niemand vindt het leuk om de was te doen. Daarom gaven we er met de productlancering van Seepje en bijbehorende campagne een nieuwe draai aan. Met Seepje was je namelijk met schillen. Deze schillen komen uit Nepal en vormen een natuurlijke zeep zodra ze in aanraking komen met water. Dat is 100% milieuvriendelijk en schoon wassen. Zo kun je letterlijk samen met de natuur de wereld schoner wassen. We maakten het ritueel van de was doen leuk door er een positief resultaat aan te koppelen en dat centraal te stellen in al onze communicatie. Daarnaast zorgden we er ook voor dat ook het design en de tone-of-voice afgestemd was op de kern van ons verhaal. Zo hebben we samen met designbureau Flex/design een nieuwe fles ontworpen die dezelfde vorm heeft als een blok zeep. Ook nodigen we op de verpakking uit om anderen mee te nemen in deze positieve beweging. En met resultaat. Zo werd het design bekroond met een Red Dot Award en een toename in het aantal fans.

Duurzaam merk Seepje Merk identiteit assortiment
3 zakjes superschillen

Van donkergroen naar mainstream

We begonnen met het vergroten van de zichtbaarheid van het merk door het product in conceptwinkels en binnen het start-up landschap te verkopen. Vervolgens hebben we samen met Seepje gekeken naar verbreding binnen het schap. Zo is Seepje nu niet langer enkel een wasmiddel, maar ook een hand- en allesreiniger. Het gevolg? Binnen een aantal jaar schoot de rotatie omhoog en hebben we een stevige positie opgebouwd bij diverse grote supermarkten. In binnen- én buitenland.

seepje onderkant fles
Fles met bloem
Seepje eigenaren

Geïnspireerd?

Neem contact op met Heldergroen of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250.

 

 

Producten

StrategieConceptDesignBrand story

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. Seepje draagt bij aan: