Een kleurrijke verffabriek

 

RIGO is een duurzame verffabriek met vele bekende merken. Maar hoe structureer je zo’n uitgebreid merkportfolio? Hoe maak je duidelijk welk merk aan de basis staat? En hoe onderscheid je je als familiebedrijf op een markt met grote internationale spelers?

Continue inspelen op de vraag van de klant kan ervoor zorgen dat je merkaanbod een ingewikkelde kluwen wordt. Daarom herstructureerden we het merkportfolio van RIGO. In de nieuwe structuur is de synergie van alle submerken behouden, maar verhouden ze zich op een logische manier tot elkaar. Daarnaast is het basismerk RIGO duidelijk herkenbaar in de slogan ‘Wij zijn RIGO verffabriek’.

Vervolgens ontwikkelden we voor RIGO een propositie die het merk onderscheidend maakt op de internationale verfmarkt. De oorsprong van het werk van RIGO is het mogelijk maken van vakmanschap. In de ambachten kennen we het onderscheid leerling, gezel en meester. Zo kwamen we op de propositie ‘Alles voor het meesterschap’. RIGO maakt van haar producten zelf meesterwerken én zorgt ervoor dat de vakman meesterschap kan afleveren. Ook in de brand identity en het packaging design komen het ambachtelijke en authentieke karakter van RIGO goed naar voren.

 

 

 

 

Producten
Merkstrategie en propositie
Merkportfolio
Brand Identity
Packaging Design

Meer weten? Bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250 of neem contact op met Heldergroen.

RIGO-AvhM-onder