Het eerste Truly Circular kledingmerk in de markt zetten

De oprichters van Loop.a life hadden een briljant idee: een kledingcollectie van 100% gerecycled textiel. Maar hoe zet je zo’n vernieuwend concept in de markt? Met goede storytelling, strakke merkarchitectuur, helder design en een aantrekkelijke website lanceerden we het eerste Truly Circular kledingmerk.

Bij technische circulaire businesscases is goede storytelling essentieel. Mensen snappen dan wat je gaat doen en durven erin te investeren. De juiste merkarchitectuur zorgt ervoor dat verschillende merken met elkaar kunnen samenwerken om afvalstromen bij elkaar te brengen.

Loop.a life

Van technisch fashion ideaal naar de nieuwe normaal

Loop.a life is een merknaam die circulariteit ademt. Love life, wear wasteless. Het visuele design is helder, speels en rond. Infographics op de website leggen het circulaire productieproces uit. Loop.a life werkt met kledingafval van Nederlandse consumenten en doet de productie in Europa. Zonder chemicaliën en waterverbruik en mét tijdloze Dutch Design maken ze van oude kleding weer nieuwe kleding. Truly Circular!

Loop.a life

Geïnspireerd?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

 

 

Producten

Storytelling bij businesscase – merkarchitectuur – merkpositionering – merknaam en manifest – visuele identiteit

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. Loop A Life draagt bij aan: