Luid het kokosnoodsignaal!

Bijna niemand weet wat er aan kokos in producten zit die je dagelijks koopt, laat staan dat 16 miljoen kokosboeren hierdoor honger lijden. Fairfood wilde met deze boodschap hard aan de bel trekken bij het publiek en de politiek, en graag snel: dat hoef je ons maar één keer te vertellen!

Fairfood Fotografie Heldergroen Communicatiebureau

We riepen het publiek op om op het ‘Kokosnoodsignaal’ te luiden waar massaal op is gereageerd en wat Fairfood kon gebruiken om een positieve beweging op gang te brengen richting politiek en supermarktketens. En we bedachten het concept ‘De foute supermarkt’, uitgewerkt in een satirische commercial waarin een overenthousiaste supermarktmanager foute kokosproducten blijft aanprijzen terwijl een klant om eerlijke kokos vraagt. Om dit concept te promoten gebruikten we PR, een website en een social media boost.

Heldergroen FairFood communicatiebureau duurzaam
actie FairFood Heldergroen Reclamebureau
Fairfood Website Heldergroen Communicatiebureau

Geïnspireerd?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

 

 

Producten

StrategieCampagne conceptIdentityActivatie

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. FAIR FOOD draagt bij aan: