?>

Alle kinderen willen leren.
Ook kinderen met een handicap.

 

Het Liliane Fonds zet zich al ruim 38 jaar in voor kinderen met een handicap in ontwikkelingslanden. Maar er is nog te weinig bekendheid over en begrip voor dit thema bij het Nederlandse publiek. En daarmee blijft ook de betrokkenheid achter. Een nieuwe campagne moet daar verandering in brengen.

We ontwikkelden een strategie voor het Liliane Fonds met een positieve insteek waarbij de kracht van kinderen centraal staat. Ieder kind heeft de drive om te leven, te leren, te spelen en te lachen. Alle kinderen willen groeien. Ook kinderen met een handicap in ontwikkelingslanden. Vanuit deze basis ontwikkelden we verschillende thema’s, die verspreid door het jaar op de content kalender gepland staan. Zo maken we de veelzijdige boodschap van het Liliane Fonds deelbaar, behapbaar en licht verteerbaar.

Start van de campagne is het thema ‘Alle kinderen willen leren’. De vraag Wat wil je later worden? stellen we aan ieder kind. Een juf? Een dierenarts? Een dokter? Maar die vraag is opeens helemaal niet zo vanzelfsprekend, als je een handicap hebt en ook nog eens in armoede leeft.

 

Naast de brandvideo zien we in campagne een serie minidocu’s waarin we de 12-jarige Sempeta en de 8-jarige Celestine uit Kenia volgen. Deze kinderen kunnen dankzij het Liliane Fonds toch naar school om te worden wie ze willen zijn. Zo laten we de kracht van de kinderen zien én de kracht van het Liliane Fonds met zijn lokale partners en donateurs.

De campagne loopt van november 2018 t/m februari 2019 en verschijnt op tv, radio, online-video, display en social.

Resultaat
Heldergroen committeert zich met deze campagne aan expliciete targets voor nieuwe donateurs. Zo maken we de impact van de campagne meetbaar en zorgen we dat het Liliane Fonds echt landt in het hart van mensen.

Producten
Merkstrategie – Concept ontwikkeling – Campagne contentstrategie en ontwikkeling.

Neem contact op. Of bel Sander Veenendaal voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

heldergroen_lilianefonds_logo