Hier Opgewekt

Zo versnellen we de energietransitie

Overal in het land zijn energiecoöperaties en -initiatieven actief. Maar wat is nu eigenlijk de gemeenschappelijke deler? En wat willen we vertellen om mensen bij deze burgerenergiebeweging aan te laten sluiten? Heldergroen koos voor een bijzonder multi stakeholder model, met voor iedere doelgroep een sterk verhaal.

Hier Opgewekt groene energie evenement Heldergroen
Hier Opgewekt tablet Heldergroen new branding

Wij deden uitgebreid onderzoek bij energie-opwekkers- en gebruikers in het hele land. Wat ons direct opviel: één kant en klaar verhaal was niet genoeg. Want elke energieclub had unieke bedoelingen, businessmodellen en doelgroepen. Heldergroen ontwikkelde een multistakeholder model, met daarin de belangrijkste drivers voor deelname aan deze beweging. Daarnaast stelden we een ‘toolkit’ samen, waarmee ieder energie-initiatief haar eigen verhaal kon samenstellen. Deze kit bestond uit een sterk basis-narratief, met verschillende variaties; gericht op specifieke triggers per doelgroep. Uiteindelijk kan elke onafhankelijke energieclub het gemeenschappelijke verhaal vertellen, en er toch een eigen, relevante draai aan geven.

Hier Opgewekt zonnen energie Heldergroen

Geïnspireerd?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250

 

 

Producten

Strategiestorytelling

 

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. Hier Opgewekt draagt bij aan: