Hoe beweeg je een behouden en traditionele auto-industrie om een baanbrekende innovatie te omarmen van een compleet nieuwe speler? Gebruik je innovatie als fundament voor één integraal merkverhaal met een pay-off, tone-of-voice en design die in alles je missie onderstreept. Zo hebben we met dit als uitgangspunt ECONAMIQ een vliegende start gegeven. Dit bedrijf heeft namelijk de afgelopen jaren achter de schermen hard gewerkt aan een nieuwe technologie waarbij resterende energie uit verbrandingsmotoren, die normaliter wordt afgevoerd via het uitlaatsysteem, alsnog benut wordt. Het resultaat? Significante brandstofbesparing en CO2-reductie tot wel 20%, zonder concessies te doen op de aanschafprijs of het rijplezier. Wij hielpen dit mooie merk met een frisse, heldere brand identity, merkverhaal, pay-off en design.

ECONAMIQ logo

Let’s accelerate.

De nieuwe belofte en kern van het merkverhaal. Een duidelijk statement waarmee we vertellen waar ECONAMIQ voor staat en tegelijkertijd een oproep aan de auto-industrie om in beweging te komen. Open te staan voor nieuwe en betrouwbare innovaties en ja te zeggen tegen de implementatie hiervan. Want alleen zo tillen we deze industrie naar een hoger niveau.

kleuren colors econamiq

Basis voor een intelligent en eigen design

De kern van het merkverhaal vormde het vertrekpunt voor een nieuw logo en visual identity. Het nieuwe logo legt de nadruk op de laatste twee letters van de merknaam, waarbij de Q een cylinder symboliseert en samen met de I staat voor de intelligentie die letterlijk schuilgaat onder de motorkap. In kleur hebben we gekozen voor een frisse groene kleur (smart green) in combinatie met diverse tinten blauw om zo een visuele stijl te creëren waarmee we ECONAMIQ positioneren als vernieuwer binnen de auto-industrie. Deze visual identity hebben we doorvertaald naar diverse on- en offline middelen.

Meer weten?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250.

 

 

Producten

BrandingBrand IdentityMerkverhaalWebdesign

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. ECONAMIQ draagt bij aan: