“It’s the circular economy, stupid!”

De oude economie werkt niet langer meer. Niet alleen verbruiken we in een alarmerende snelheid onze grondstoffen maar ook de opwarming van de aarde neemt drastisch toe. Kortom, wil je als merk succesvol zijn in de maatschappij van morgen dan is actie noodzakelijk. De oplossing? Zo snel mogelijk overstappen op een circulaire economie, aldus de Circularity Gap Report van Circle Economy. Maar… Slechts negen procent van ons huidige economische systeem is op hergebruik gebaseerd! Om te laten zien dat het radicaal anders moet en aan te sporen tot actie ontwikkelden we een knallende social campagne voor de Circle Economy.

Social Media Campagne Linkedin Circle Economy
“Heldergroen really understands the depth and complexity of our field. They have the ability to communicatie our message in a bright way.”
– HARALD FRIEDL, CEO CIRCLE ECONOMY

Radicale verandering verpakt in één verhaal

Voor de social campagne vertaalden we de ingewikkelde materie uit het Circularity Gap Report naar een serie krachtige visuals met bijbehorende slogans. Door de visuals op te maken als wildplak posters gaven we de campagne een activistisch tintje. Perfect in lijn met ons doel om de boel op te schudden. Ook onze timing kozen we zorgvuldig. We lanceerden de campagne tijdens het World Economic Forum in Davos en gebruikten de social kanalen van Circle Economy om extra awareness te generen. De belangrijkste boodschap? Lees het Circularity Gap Report en help als merk mee om ons economische systeem radicaal te veranderen.

Social Media campagne Circle Economy Laptop met Linkedin

Wil jij een social media campagne voor jouw merk?

Neem contact met ons op of bel voor een verhelderend gesprek 023 8200 250.

 

 

Producten

Social campagneContent marketingActivatie

Sustainable Development Goals

Bij Heldergroen werken we alleen met merken die bijdragen aan de SDG's. Circle Economy draagt bij aan: